Aften

Sommige mensen worden regelmatig geplaagd door pijnlijke zweertjes in de mond. Deze zweertjes worden aften genoemd en komen zowel bij jongeren als bij volwassenen voor. 

Wat zijn aften?

Aften zijn blaasjes of zweertjes in de mond met een doorsnede van drie tot vier millimeter. Het zijn grijswitte of dikke gele plekjes met een rode ontstoken rand. Aften verschijnen aan de binnenkant van de lippen, wangen of onder de tong. Ze bezorgen een stekende pijn tijdens het eten van zuur of heet voedsel. Sommige mensen voelen een afte van te voren aankomen. Ze herkennen het pijnlijke gevoel wat erbij hoort. Soms ziet ook het mondslijmvlies rood.

Praktijk sfeerbeeld

Mogelijke oorzaken aften

De exacte oorzaak van het ontstaan van aften is niet helemaal duidelijk. Het is wel bekend dat aften geen blijvende gezondheidsschade aanrichten. Ook zijn er een aantal mogelijke oorzaken aan te wijzen:

  • Per ongeluk op de wang bijten tijdens het kauwen
  • Hard poetsen
  • Een niet goed passend gebit of scherpe tanden die tegen de wang aankomen
  • Slechte mondhygiëne
  • Een besmetting met een virus of bacterie
  • Aandoeningen waardoor de mond gevoeliger wordt voor infecties
  • Reactie op bepaalde medicijnen 

Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Tandartspraktijk B400? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Spoeddienst

Bij acute pijn of bloedingen tijdens de openingstijden van onze praktijk belt u gewoon het praktijknummer. Buiten onze reguliere openingstijden, op feestdagen en in het weekend kunt u voor alle pijnklachten en/of spoedgevallen welke niet kunnen wachten tot de volgende werkdag contact opnemen met onze spoeddienst via telefoonnummer 0900 15 15.

Praktijkinformatie

Openingstijden

Gesloten
maandag08:30 - 17:00
dinsdag08:30 - 17:00
woensdag08:30 - 17:00
donderdag08:30 - 17:00
vrijdag08:30 - 17:00
zaterdagGesloten
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

Bredaseweg 400 A
Tilburg 5037LH
Route

Patiëntervaringen

1660 reviews · ⭐ 9.3 gemiddeld

Prima

Vriendelijke medewerkers en schone praktijkruimte.

Goed

Goede communicatie van de assistente naar de nieuwe tandarts

Zoals altijd een goed gevoel om bij de tandarts te komen.

Tweeminuten gewacht. Aandacht uitmuntend.

Ben zeer tevreden

De verzorging zeer correct en vriendelijk

Snelle afspraak

Prima geholpen. Afspraak was on twee dagen.

Goed

Zoals gewoonlijk

Snel,vriendelijk en goed geholpen.

Super

Prima geholpen

Goed

Een fijne eerste ervaring!

Na meer dan 30 jaar overstappen van tandarts, kan een dingetje zijn. Maar deze overstap was erg goed. Ze geven je een welkom gevoel en denken met je mee. Een fijne eerste ervaring.

Kundig en snel geholpen

Ik ben kundig snel en prettig geholpen ook het gaatje in mijn kies is gelijk behandeld heel fijn

Uitstekend behandeld

Snel en goed behandeld

10

Ik zou het liefste elke maand gaan. Ze zijn de beste. Jammer dat Marten klaar is met werken.

fantastisch

heb deze tandarts praktijk al meer dan 40 jaar waarvan nu het 1e jaar met n andere tandarts. bevalt nog steeds prima.

Fijne tandarts

Duidelijk wordt alles eerst uitgelegd en dan volgt de behandeling. Heel fijn

Erg prettig geholpen

Erg prettig geholpen

Geweldig vriendelijk en goed.

Geweldig top

Tandarts neemt alle tijd, legt alles netjes uit en is heel kundig

Prima

Heel lief geholpen maar hartverzakking van de rekening

Snel en lief geholpen Maar wel een dure rekening daar erg van geschrokken Tip dit voor af aan behandeling vermelden wat de kosten zijn

Zorgvuldig

Een prettige rustige en zorgvuldige controle. Tandarts verwijderd zelf tandsteen en polijst mijn tanden ook. Fijn

Zeer tevreden,

klantvriendelijk en voel je op je gemak

Goede service

Fijne en duidelijke communicatie. Tandarts neemt de tijd voor controle.

Prima

Goede ervaring

Heel tevreden

Persoonlijk, zonder kapsones,zorgzaam en ruimte voor mijn vragen.

Fijne praktijk

Tandarts bezoek ik nooit fijn natuurlijk maar deze praktijk zorgt ervoor dat ik mijzelf op mijn gemak voel.

Weer prima zoals gewoonlijk

Ik kom hier als zo'n 25 jaren, dan moet het haast wel goed zijn ;-)